Безперервний професійний розвиток

Програми проведення заходу (фахова тематична школа, симуляційний тренінг)

Фахова тематична школа

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ПАЦІЄНТІВ ДО ПРОВЕДЕННЯ МРТ ДОСЛІДЖЕНЬ, ПОКАЗАННЯ ТА ПРОТИПОКАЗАННЯ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ МРТ

Дата проведення: 14-15 жовтня 2025р.

Тривалість: 2 дні  (12 академічних/9 астрономічних годин)

Кількість балів БПР : 18

Форма навчання: очна/ дистанційна

Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Цільова аудиторія: Отоларингологія, Дитяча отоларингологія, Терапія, Педіатрія, Ендокринологія, Рентгенологія, Ревматологія,  Ультразвукова діагностика, Хірургія, Дитяча хірургія, Урологія,  Акушерство і Гінекологія, Ортопедія і Травматологія, Дитяча ортопедія і травматологія, Нейрохірургія, Неврологія, Дитяча неврологія, Офтальмологія, Отоларингологія.

Мова навчання: українська

Автори програми та викладачі:

Цвігун Г.В. лікар-рентгенолог відділення променевої та функціональної діагностики з ультразвуковими дослідженнями, кандидат медичних наук, доцент

Зінченко Н. І. – завідувач відділення рентгенології та функціональної діагностики з УЗД КДЦ ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС

Великанович Р. Ю. – лікар-рентгенолог відділення променевої та функціональної діагностики з ультразвуковими дослідженнями, кандидат медичних наук, доцент ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС.

Мета:

Удосконалити/набути:

  • практичні знання із сучасних підходів щодо показань, протипоказань та  підготовки пацієнтів до МРТ діагностики захворювань, травм та їх наслідків з дотриманням медичних стандартів;
  • навички консультування та безбар’єрного спілкування;
  • професійні комунікаційні навички.

Програма включає:

  • лекції ««Магнітно-резонансна томографія. Фізико-технічні основи отримання зображень. Історія питання. Законодавча база. Санітарно-гігієнічні вимоги, техніка безпеки», «Показання щодо призначень МРТ-досліджень. Протипоказання. Порядок призначення лікарями проведення МРТ. Необхідність результатів попередніх радіологічних досліджень».
  • Семінарські та практичні заняття з вивчення та засвоєння порядку призначення лікарями проведення МРТ-досліджень, його процесу, застосування контрастних речовин, отримання результатів МРТ та рекомендацій щодо подальшої діагностичної лінійки.
  • моделювання професійних завдань;
  • відпрацювання алгоритмів проведення МРТ-досліджень;
  • підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.

Компетентності, які набувають слухачі

У процесі навчання удосконалюються наступні компетентності:

– здатність проводити підготовку пацієнта до МРТ-досліджень;

– здатність оперувати основними поняттями МРТ результатів;

– здатність до використання науково обґрунтованих рекомендацій із підготовки пацієнтів, визначення показань та протипоказань  щодо призначень МРТ;

– здатність використовувати  результати МРТ-досліджень для прийняття клінічних рішень;

– здатність застосовувати результати виконаних МРТ для  диференційованого   підходу   щодо призначення оптимальної медикаментозної терапії та оптимального хірургічного втручання  хворим;

– здатність проводити комплексну діагностику та оцінку стану пацієнта з урахуванням результатів МРТ;

– здатність призначати  цілеспрямовану МРТ діагностику захворювань та травм; 

-здатність призначати МРТ моніторинг стану пацієнта та оцінку ефективності лікування за результатами МРТ;

– здатність доцільно додатково призначати МРТ моніторингування пацієнтам з важким перебігом захворювання тощо;

– навичка суворого дотримання медичних стандартів;

– здатність консультування та безбар’єрного спілкування.

Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,

методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

 

Фахова тематична школа

«ОСНОВИ НАДАННЯ ДОПОМОГИ ПРИ ЗУПИНЦІ КРОВООБІГУ

В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»

термін проведення 01.10 – 02.10.2025 р

Тривалість: 2 дні  (12 академічних/9 астрономічних годин)

Кількість балів БПР : 18

Форма навчання: очна/ дистанційна

Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Цільова аудиторія: загальна практика – сімейна медицина, Акушерство і гінекологія, Хірургія, Кардіологія, Медицина невідкладних станів, Судинна хірургія, Терапія, Торакальна хірургія, Хірургія серця та магістральних судин, Дерматовенерологія.

Мова навчання: українська

Автори програми та викладачі:

Гупало Ю. М., кандидат медичних наук, старший науковий співробітник,  лікар-хірург судинний наукового відділу малоінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС

Мета:

Удосконалити/набути знання та оволодіти практичними навичками щодо основ надання допомоги при зупинці кровообігу в умовах воєнного стану (планування та створення алгоритмів прийняття клінічного рішення)

Програма включає:

  • лекції «Основні аспекти міждисциплінарного підходу при станах, що можуть привести до зупинки кровообігу», «Порядок виконання BLS у дорослих»;
  • практичну підготовку з відпрацювання навичок виконання непрямого масажу серця та основних аспектів забезпечення заходів медикаментозного супроводу при наданні медичної допомоги при зупинці кровообігу;
  • моделювання професійних завдань;
  • відпрацювання алгоритмів надання допомоги;
  • підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.

Компетентності, які набувають слухачі:

– здатність до виявлення і аналізу ознак зупинки кровообігу;

–  здатність надання невідкладної допомоги при зупинці кровообігу;

– здатність до вибору лікувальної тактики при зупинці кровообігу в умовах воєнного стану;

– вміння правильно виконувати непрямий масаж серця;

– вміння переносити постраждалого та запобігати переохолодженню;

– здатність до оцінювання ефективності проведеного лікування та створення алгоритмів прийняття клінічного рішення.

Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,

методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Фахова тематична школа

ЕКСТРЕНА ДОПОМОГА ПАЦІЄНТАМ НЕВРОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ. ГОСТРЕ ПОРУШЕННЯ МОЗКОВОГО КРОВООБІГУ. ТРАНЗИТОРНА ІШЕМІЧНА АТАКА. СИНКОПАЛЬНІ НАПАДИ, ЗАКРИТА ЧЕРЕПНО-МОЗКОВА ТРАВМА

Дата проведення: 22-23 вересня 2025р.

Тривалість: 2 дні  (12 академічних/9 астрономічних годин)

Кількість балів БПР : 18

Форма навчання: очна/ дистанційна

Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Цільова аудиторія: лікарі усіх спеціальностей.

Мова навчання: українська

Автори програми та викладачі:

Квасніцький Микола Васильович, головний науковий співробітник наукового відділу малоінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, доктор медичних наук, професор

Мета:

Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання екстреної допомоги пацієнтам неврологічного профілю з гострим порушенням мозкового кровообігу, транзиторною ішемічною атакою, при синкопальних нападах, закритій черепно-мозковій травмі.

Програма включає:

  • лекції «Закрита черепно-мозкова травма. Клініка, класифікація, діагностика», «Гостре порушення мозкового кровообігу. Клініка, класифікація, діагностика. Принципи реабілітації в гострому та ранньому післягострому періоді»;
  • семінари з діагностики та класифікації синкопальних станів, їх діагностики та надання медичної допомоги;
  • практичну підготовку з класифікації та діагностики видів закритої черепно-мозкової травми, визначення рівня свідомості, спостереження за пацієнтом. Лікування та принципи реабілітації в гострому та ранньому післягострому періоді пацієнтів із закритою черепно-мозковою травмою
  • опрацювання клінічних кейсів;
  • моделювання професійних завдань;
  • відпрацювання алгоритмів надання допомоги;
  • підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.

Компетентності, які набувають слухачі:

  • оновлення знань про принципи надання екстреної медичної допомоги при гострих порушеннях мозкового кровообігу;

–        оновлення знань про класифікацію закритої черепно-мозкової травми та вмінь користуватись нею;

–        удосконалення знань із сучасних рекомендацій щодо ведення пацієнтів з гострими порушеннями мозкового кровообігу

–        удосконалення знань із сучасних підходів щодо лікування пацієнтів з транзиторними ішемічними атаками;

–        оновлення знань з клінічної фармакології основних груп препаратів для лікування пацієнтів з гострими порушеннями мозкового кровообігу та закритою черепно-мозковою травмою;

–        вміння використовувати диференційований підхід щодо призначення оптимальної медикаментозної терапії хворим з гострими порушеннями мозкового кровообігу та закритою черепно-мозковою травмою;

 – оновлення практичних навичок із забезпечення прохідності дихальних шляхів;

– здатність:

  • 1) проводити оцінку стану пацієнта з гострим порушенням мозкового кровообігу;
  • 2) проводити оцінку стану пацієнта з закритою черепно-мозковою травмою;
  • 3) застосовувати оптимальну медикаментозну терапію у хворих з гострим порушенням мозкового кровообігу;
  • 4) призначити диференційоване медикаментозне лікування пацієнтам з закритими черепно-мозковими травмами з урахуванням наявних соматичних розладів та стану свідомості;
  • 5) визначити стан свідомості пацієнта за шкалою ком Глазго;
  • 6)проводити моніторинг стану пацієнта та оцінку ефективності лікування

Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,

методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Запрошуємо лікарів-гінекологів  на фахову тематичну школу «Інноваційні мініінвазивні технології в сучасній гінекології»

Дата проведення: 15-16 вересня 2025р.

Тривалість: 2 дні  (12 академічних/9 астрономічних годин)

Кількість балів БПР : 18

Форма навчання: очна/ дистанційна

Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Цільова аудиторія: лікарі акушери-гінекологи.

Мова навчання: українська

Автори програми та викладачі:

  • Лисенко Б.М., доктор медичних наук, старший науковий співробітник наукового відділу малоіінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС.
  • Литвак О.О., доктор медичних наук, провідний науковий співробітник наукового відділу малоіінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС.
  • Петрук А.О., молодший науковий співробітник наукового відділу малоіінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС.

Мета:

Надання слухачам сучасних знань та практичних навичок з діагностики та лікування гіперпластичних і фіброїдних змін матки. Опанування мініінвазивних технологій, методик гістероскопії та хірургічної асистенції.

Програма включає:

  • лекції з етіології, патогенезу та сучасних методик діагностики;
  • семінари та практикуми з гістероскопії та гістерорезектоскопії;
  • опрацювання клінічних кейсів;
  • моделювання професійних завдань;
  • підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.

Компетентності, які набувають слухачі:

  • визначення показів та умов для гістерорезектоскопії;
  • вибір органозберігаючих операцій;
  • оцінка результатів обстежень;
  • виконання діагностичної гістероскопії та асистенція при операціях.

Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,

методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Фахова (тематична) школа «Актуальні питання діагностики та лікування в педіатричній практиці та неонатології»

Дата проведення: 8-9 вересня 2025р., 2 дні

Тривалість : 12 академічних годи (9 астрономічних)

Кількість балів БПР : 20

Форма навчання: очна/ дистанційна

Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Цільова аудиторія: лікарі за спеціальностями – педіатрія, загальна практика – сімейна медицина, дитяча алергологія, дитяча гастроентерологія, дитяча отоларингологія, дитяча пульмонологія, неонатологія, дитяча кардіоревматологія, дитяча ендокринологія, дитяча неврологія, дитяча хірургія, дитяча ортопедія та травматологія.

Мета:

Набуття і вдосконалення знань з діагностики та лікування поширених інфекційних захворювань у дітей, зокрема внутрішньоутробних інфекцій, клінічного ведення позалікарняних та неонатальних пневмоній, стратегій призначення антибактеріальної терапії, відповідно до сучасних медико-технологічних документів.

Програма включає:

  • діагностику інфекційних захворювань у дітей;
  • пневмонії у дітей;
  • інфекційні екзантеми;
  • інфекції плода і новонародженого;
  • підсумкове тестування.

Контактна особа: Тетяна Бордюжан  (044) 254-68-63

Програми проведення заходу (тренінг з оволодіння практичними навичками «Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»)

Тренінг з оволодіння практичними навичками

«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»

Дата проведення: 28-30 жовтня 2025р.

Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)

Кількість балів БПР : 36

Форма навчання: очна

Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Цільова аудиторія: усі спеціальності фахівців у сфері охорони здоров’я

Мова навчання: українська

Автори програми та викладачі:

 Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД

Мета:

Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.

Програма включає:

  • Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
  • Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
  • Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
  • Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
  • Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
  • Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
  • Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
  • Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
  • Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.

 Компетентності, які набувають слухачі:

  • За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:

– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;

– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах

– принципи надання невідкладної медичної допомоги;

– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;

– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;

– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;

– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;

– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;

– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;

– ознаки  і тривалість різних видів смерті;

– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;

-правила асептики при виконанні маніпуляцій;

– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;

– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.

– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;

– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;

– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;

– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;

– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних  шляхів стороннім тілом;

– визначати частоту дихання;

– визначати наявність периферичного пульсу;

– визначити капілярний пульс;

– користуватись м’якими ношами;

– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);

– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;

– проводити сортування і маркування постраждалих;

– визначати стан клінічної та біологічної смерті;

– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;

– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);

– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);

– проводити дефібриляцію АЗД;

– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;

– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.

Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан

      методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Тренінг з оволодіння практичними навичками

«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»

Дата проведення: 07-09 жовтня 2025р.

Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)

Кількість балів БПР : 36

Форма навчання: очна

Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Цільова аудиторія: усі спеціальності

Мова навчання: українська

Автори програми та викладачі:

Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД

Мета:

Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.

Програма включає:

  • Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
  • Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
  • Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
  • Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
  • Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
  • Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
  • Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
  • Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
  • Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.

 Компетентності, які набувають слухачі:

  • За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:

– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;

– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах

– принципи надання невідкладної медичної допомоги;

– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;

– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;

– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;

– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;

– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;

– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;

– ознаки  і тривалість різних видів смерті;

– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;

-правила асептики при виконанні маніпуляцій;

– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;

– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.

– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;

– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;

– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;

– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;

– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних  шляхів стороннім тілом;

– визначати частоту дихання;

– визначати наявність периферичного пульсу;

– визначити капілярний пульс;

– користуватись м’якими ношами;

– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);

– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;

– проводити сортування і маркування постраждалих;

– визначати стан клінічної та біологічної смерті;

– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;

– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);

– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);

– проводити дефібриляцію АЗД;

– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;

– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.

Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан

      методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Тренінг з оволодіння практичними навичками

«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»

Дата проведення: 23-25 вересня 2025р.,

Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)

Кількість балів БПР : 25

Форма навчання: очна

Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Цільова аудиторія: усі лікарські спеціальності

Мова навчання: українська

Автори програми та викладачі:

Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД

Мета:

Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.

Програма включає:

  • Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
  • Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
  • Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
  • Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
  • Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
  • Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
  • Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
  • Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
  • Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.

 Компетентності, які набувають слухачі:

  • За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:

– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;

– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах

– принципи надання невідкладної медичної допомоги;

– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;

– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;

– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;

– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;

– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;

– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;

– ознаки  і тривалість різних видів смерті;

– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;

-правила асептики при виконанні маніпуляцій;

– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;

– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.

– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;

– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;

– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;

– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;

– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних  шляхів стороннім тілом;

– визначати частоту дихання;

– визначати наявність периферичного пульсу;

– визначити капілярний пульс;

– користуватись м’якими ношами;

– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);

– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;

– проводити сортування і маркування постраждалих;

– визначати стан клінічної та біологічної смерті;

– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;

– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);

– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);

– проводити дефібриляцію АЗД;

– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;

– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.

Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан

      методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Тренінг з оволодіння практичними навичками

«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»

Дата проведення: 09-11 вересня 2025р., 3 дні

Тривалість : 18 академічних годин /13,5 астрономічних годин

Кількість балів БПР : 36

Форма навчання: очна

Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»

Цільова аудиторія: усі спеціальності

Мета:

Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.

Програма включає:

  • -алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
  • – правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
  • – принципи надання невідкладної медичної допомоги;
  • – правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
  • – принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
  • – види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
  • – принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
  • – принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
  • -поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
  • – ознаки і тривалість різних видів смерті;
  • -теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
  • -правила асептики при виконанні маніпуляцій;
  • -теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
  • -тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
  • – забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
  • – перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
  • – підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
  • – провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
  • – надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
  • – визначати частоту дихання;
  • – визначати наявність периферичного пульсу;
  • – визначити капілярний пульс;
  • – користуватись м’якими ношами;
  • – користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
  • – надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
  • – проводити сортування і маркування постраждалих;
  • – визначати стан клінічної та біологічної смерті;
  • – визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
  • -використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
  • – поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
  • – проводити дефібриляцію АЗД;
  • – проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
  • – проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
  • підсумкове тестування. 

Контактна особа: Наталія Кацан (044) 254-68-54

 

Аспірантура 2025

Аспірантура 2025

Аспірантура 2025 Державна наукова установа «Центр інноваційних технологій охорони здоров’я»Державного управління…
Прокрутка до верху