Безперервний професійний розвиток
Програми проведення заходу (фахова тематична школа, симуляційний тренінг)
Фахова (тематична) школа
«Використання варіабельності серцевого ритму для оцінки функціонального резерву та психоемоційного стану людини»
Дата проведення: 04.11- 05.11 2025р.
Тривалість: 2 дні (12 академічних/9 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 18
Форма навчання: очна/ дистанційна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: лікарі усіх спеціальностей
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Мацишин В. С.- молодший науковий співробітник наукового відділу внутрішньої медицини ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС;
Оводюк Н. М. – к. мед. н., старший науковий співробітник наукового відділу внутрішньої медицини ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС.
Мета:
Ознайомлення учасників із теоретичними основами методу математичного аналізу варіабельності серцевого ритму (ВСР). Розвиток практичних навичок використання аналізу ВСР для оцінки функціонального резерву та психоемоційного стану. Набуття навичок консультування та безбар’єрного спілкування, додержання стандартів надання медичної допомоги (медичних стандартів), положень медичних протоколів.
Програма включає:
лекції «Фізіологічні основи варіабельності серцевого ритму (ВСР)», «ВСР як інструмент оцінки функціонального резерву автономної нервової системи (АНС)», «ВСР і психоемоційний стан людини»;
семінарські та практичні заняття з вивчення та засвоєння методики вимірювання ВСР, оцінки ВСР у різних групах потреб, інтеграції ВСР у клінічний практикум
моделювання професійних завдань з розробки програми моніторингу та реабілітації;
відпрацювання алгоритмів використання ВСР у психотерапії та психологічному консультуванні;
підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
Здатність професійного консультування та безбар’єрного спілкування.
Діяти відповідно до стандартів надання медичної допомоги та медичних протоколів.
Уміння аналізувати результати досліджень варіабельності серцевого ритму (ВСР) і робити висновки щодо функціонального резерву автономної регуляції та психоемоційного стану пацієнтів.
Здатність застосовувати знання з медицини, фізіології та психології у своїй практичній діяльності.
Уміння пояснювати пацієнтам результати досліджень ВСР, рекомендувати зміни способу життя та обговорювати перспективи реабілітації.
Розуміння фізіології ВСР: Поглиблені знання про фізіологічну роль варіабельності серцевого ритму, включаючи автономну нервову систему, симпатичну та парасимпатичну регуляцію.
Знання про показники, що відображають функціональний стан організму, їх значення та залежність від зовнішніх і внутрішніх факторів.
Розуміння впливу стресу, тривожності, депресії на ВСР і використання цих даних у діагностиці та профілактиці психоемоційних розладів.
Уміння підготувати пацієнта до дослідження, проводити реєстрацію ВСР за допомогою сучасного обладнання (ЕКГ-реєстратори, пульсометри) та аналізувати отримані дані.
Навички аналізу показників ВСР для оцінки стану серцево-судинної системи, психоемоційного стану та адаптаційних можливостей організму.
Уміння використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розрахунку та візуалізації результатів ВСР.
Здатність інтегрувати показники ВСР у діагностику, лікування та реабілітацію пацієнтів.
Уміння створювати індивідуальні програми моніторингу та корекції функціонального стану пацієнтів на основі показників ВСР.
Навички застосування методів ВСР у пацієнтів із підвищеним рівнем стресу, психосоматичними розладами та іншими патологіями.
Уміння освоювати сучасні апаратні засоби та методики для ефективної роботи з пацієнтами.
Уміння пояснювати пацієнтам результати досліджень ВСР, рекомендувати зміни способу життя та обговорювати перспективи реабілітації.
Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Симуляційний тренінг
«Екстрена медична допомога в умовах бойових дій. Травми від вибухів та вогнепальних поранень. Краш-синдром. Ситуація з високим рівнем загрози / активна стрілянина»
термін проведення 20.10 – 22.10.2025 р
Тривалість: 3 дні (18 академічних/13,5 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі лікарські спеціальності І2 «Медицина»
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Кудас С. В., лікар ортопед-травматолог вищої кваліфікаційної категорії
Макаревич А. Є., лікар з медицини невідкладних станів
Щербина І. О., лікар-ортопед-травматолог хірургічного відділення клініко-діагностичного центру
Лазаренко Г. О., лікар-ортопед-травматолог хірургічного відділення клініко-діагностичного центру
Мета:
набуття слухачами та вдосконалення у них раніше набутих теоретичних знань та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної (екстреної) медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини в умовах бойових дій, в ситуаціях з високим рівнем загроз, при травмах від вибухів і вогнепальних поранень, краш-синдромі; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
лекцію «Екстрена медична допомога в умовах бойових дій, етапи та принципи евакуації поранених»;
опрацювання видів вогнепальних, мінно-вибухових поранень, участь у симуляційних ситуаціях по огляду місця події, сортування та транспортування поранених;
практичну підготовку з відпрацювання навичок надання медичної допомоги при вогнепальних та мінно-вибухових ураженнях на догоспітальному та госпітальному етапі медикаментозного супроводу при наданні медичної допомоги при зупинці кровообігу; алгоритму надання домедичної та медичної допомоги пораненим; методів зупинки кровотечі, іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта;
моделювання професійних завдань по здійсненню серцево-легеневої реанімації;
підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
здатність високопрофесійного надання невідкладної (екстреної) медичної допомоги;
здатність: діагностувати загрозливі життю стани та небезпечні для життя ускладнення, отримані в умовах бойових дій; вогнепальні, мінно-вибухові поранення, краш-синдром;
здатність визначати: частоту дихання, наявність периферичного пульсу, капілярний пульс, види кровотечі, характер травматичних пошкоджень, стан клінічної та біологічної смерті;
здатність до визначення тактики та надання екстреної медичної допомоги: дотримання алгоритму огляду постраждалого на догоспітальному етапі; забезпечення прохідності дихальних шляхів; постановка повітроводу; зупинка вузлової кровотечі кровоспинним турнікетом; зупинка кровотечі методом тугої тампонади та/або гемостатичним матеріалом; підготовка та накладання шини (іммобілізація травмованих сегментів кінцівок, шиї та хребта); використання м’яких нош; використання довгої дошки (спінального щита); використання методики непрямого масажу серця; проведення серцево-легеневої реанімації; дотримання послідовності дій на місці пригоди.
здатність до проведення лікувально-евакуаційних заходів: проведення медичного сортування та маркування постраждалих; дотримання порядку надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих та поранених; забезпечення евакуації в більш безпечне місце; транспортування потерпілих (поранених) на догоспітальному етапі та у лікувальних закладах.
Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Фахова тематична школа
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ПАЦІЄНТІВ ДО ПРОВЕДЕННЯ МРТ ДОСЛІДЖЕНЬ, ПОКАЗАННЯ ТА ПРОТИПОКАЗАННЯ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ МРТ
Дата проведення: 14-15 жовтня 2025р.
Тривалість: 2 дні (12 академічних/9 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 18
Форма навчання: очна/ дистанційна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: Отоларингологія, Дитяча отоларингологія, Терапія, Педіатрія, Ендокринологія, Рентгенологія, Ревматологія, Ультразвукова діагностика, Хірургія, Дитяча хірургія, Урологія, Акушерство і Гінекологія, Ортопедія і Травматологія, Дитяча ортопедія і травматологія, Нейрохірургія, Неврологія, Дитяча неврологія, Офтальмологія, Отоларингологія.
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Цвігун Г.В. лікар-рентгенолог відділення променевої та функціональної діагностики з ультразвуковими дослідженнями, кандидат медичних наук, доцент
Зінченко Н. І. – завідувач відділення рентгенології та функціональної діагностики з УЗД КДЦ ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС
Великанович Р. Ю. – лікар-рентгенолог відділення променевої та функціональної діагностики з ультразвуковими дослідженнями, кандидат медичних наук, доцент ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС.
Мета:
Удосконалити/набути:
- практичні знання із сучасних підходів щодо показань, протипоказань та підготовки пацієнтів до МРТ діагностики захворювань, травм та їх наслідків з дотриманням медичних стандартів;
- навички консультування та безбар’єрного спілкування;
- професійні комунікаційні навички.
Програма включає:
- лекції ««Магнітно-резонансна томографія. Фізико-технічні основи отримання зображень. Історія питання. Законодавча база. Санітарно-гігієнічні вимоги, техніка безпеки», «Показання щодо призначень МРТ-досліджень. Протипоказання. Порядок призначення лікарями проведення МРТ. Необхідність результатів попередніх радіологічних досліджень».
- Семінарські та практичні заняття з вивчення та засвоєння порядку призначення лікарями проведення МРТ-досліджень, його процесу, застосування контрастних речовин, отримання результатів МРТ та рекомендацій щодо подальшої діагностичної лінійки.
- моделювання професійних завдань;
- відпрацювання алгоритмів проведення МРТ-досліджень;
- підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі
У процесі навчання удосконалюються наступні компетентності:
– здатність проводити підготовку пацієнта до МРТ-досліджень;
– здатність оперувати основними поняттями МРТ результатів;
– здатність до використання науково обґрунтованих рекомендацій із підготовки пацієнтів, визначення показань та протипоказань щодо призначень МРТ;
– здатність використовувати результати МРТ-досліджень для прийняття клінічних рішень;
– здатність застосовувати результати виконаних МРТ для диференційованого підходу щодо призначення оптимальної медикаментозної терапії та оптимального хірургічного втручання хворим;
– здатність проводити комплексну діагностику та оцінку стану пацієнта з урахуванням результатів МРТ;
– здатність призначати цілеспрямовану МРТ діагностику захворювань та травм;
-здатність призначати МРТ моніторинг стану пацієнта та оцінку ефективності лікування за результатами МРТ;
– здатність доцільно додатково призначати МРТ моніторингування пацієнтам з важким перебігом захворювання тощо;
– навичка суворого дотримання медичних стандартів;
– здатність консультування та безбар’єрного спілкування.
Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Фахова тематична школа
«ОСНОВИ НАДАННЯ ДОПОМОГИ ПРИ ЗУПИНЦІ КРОВООБІГУ
В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»
термін проведення 01.10 – 02.10.2025 р
Тривалість: 2 дні (12 академічних/9 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 18
Форма навчання: очна/ дистанційна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: загальна практика – сімейна медицина, Акушерство і гінекологія, Хірургія, Кардіологія, Медицина невідкладних станів, Судинна хірургія, Терапія, Торакальна хірургія, Хірургія серця та магістральних судин, Дерматовенерологія.
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Гупало Ю. М., кандидат медичних наук, старший науковий співробітник, лікар-хірург судинний наукового відділу малоінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС
Мета:
Удосконалити/набути знання та оволодіти практичними навичками щодо основ надання допомоги при зупинці кровообігу в умовах воєнного стану (планування та створення алгоритмів прийняття клінічного рішення)
Програма включає:
- лекції «Основні аспекти міждисциплінарного підходу при станах, що можуть привести до зупинки кровообігу», «Порядок виконання BLS у дорослих»;
- практичну підготовку з відпрацювання навичок виконання непрямого масажу серця та основних аспектів забезпечення заходів медикаментозного супроводу при наданні медичної допомоги при зупинці кровообігу;
- моделювання професійних завдань;
- відпрацювання алгоритмів надання допомоги;
- підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
– здатність до виявлення і аналізу ознак зупинки кровообігу;
– здатність надання невідкладної допомоги при зупинці кровообігу;
– здатність до вибору лікувальної тактики при зупинці кровообігу в умовах воєнного стану;
– вміння правильно виконувати непрямий масаж серця;
– вміння переносити постраждалого та запобігати переохолодженню;
– здатність до оцінювання ефективності проведеного лікування та створення алгоритмів прийняття клінічного рішення.
Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Фахова тематична школа
ЕКСТРЕНА ДОПОМОГА ПАЦІЄНТАМ НЕВРОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ. ГОСТРЕ ПОРУШЕННЯ МОЗКОВОГО КРОВООБІГУ. ТРАНЗИТОРНА ІШЕМІЧНА АТАКА. СИНКОПАЛЬНІ НАПАДИ, ЗАКРИТА ЧЕРЕПНО-МОЗКОВА ТРАВМА
Дата проведення: 22-23 вересня 2025р.
Тривалість: 2 дні (12 академічних/9 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 18
Форма навчання: очна/ дистанційна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: лікарі усіх спеціальностей.
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Квасніцький Микола Васильович, головний науковий співробітник наукового відділу малоінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, доктор медичних наук, професор
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання екстреної допомоги пацієнтам неврологічного профілю з гострим порушенням мозкового кровообігу, транзиторною ішемічною атакою, при синкопальних нападах, закритій черепно-мозковій травмі.
Програма включає:
- лекції «Закрита черепно-мозкова травма. Клініка, класифікація, діагностика», «Гостре порушення мозкового кровообігу. Клініка, класифікація, діагностика. Принципи реабілітації в гострому та ранньому післягострому періоді»;
- семінари з діагностики та класифікації синкопальних станів, їх діагностики та надання медичної допомоги;
- практичну підготовку з класифікації та діагностики видів закритої черепно-мозкової травми, визначення рівня свідомості, спостереження за пацієнтом. Лікування та принципи реабілітації в гострому та ранньому післягострому періоді пацієнтів із закритою черепно-мозковою травмою
- опрацювання клінічних кейсів;
- моделювання професійних завдань;
- відпрацювання алгоритмів надання допомоги;
- підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
- оновлення знань про принципи надання екстреної медичної допомоги при гострих порушеннях мозкового кровообігу;
– оновлення знань про класифікацію закритої черепно-мозкової травми та вмінь користуватись нею;
– удосконалення знань із сучасних рекомендацій щодо ведення пацієнтів з гострими порушеннями мозкового кровообігу
– удосконалення знань із сучасних підходів щодо лікування пацієнтів з транзиторними ішемічними атаками;
– оновлення знань з клінічної фармакології основних груп препаратів для лікування пацієнтів з гострими порушеннями мозкового кровообігу та закритою черепно-мозковою травмою;
– вміння використовувати диференційований підхід щодо призначення оптимальної медикаментозної терапії хворим з гострими порушеннями мозкового кровообігу та закритою черепно-мозковою травмою;
– оновлення практичних навичок із забезпечення прохідності дихальних шляхів;
– здатність:
- 1) проводити оцінку стану пацієнта з гострим порушенням мозкового кровообігу;
- 2) проводити оцінку стану пацієнта з закритою черепно-мозковою травмою;
- 3) застосовувати оптимальну медикаментозну терапію у хворих з гострим порушенням мозкового кровообігу;
- 4) призначити диференційоване медикаментозне лікування пацієнтам з закритими черепно-мозковими травмами з урахуванням наявних соматичних розладів та стану свідомості;
- 5) визначити стан свідомості пацієнта за шкалою ком Глазго;
- 6)проводити моніторинг стану пацієнта та оцінку ефективності лікування
Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Запрошуємо лікарів-гінекологів на фахову тематичну школу «Інноваційні мініінвазивні технології в сучасній гінекології»
Дата проведення: 15-16 вересня 2025р.
Тривалість: 2 дні (12 академічних/9 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 18
Форма навчання: очна/ дистанційна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: лікарі акушери-гінекологи.
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
- Лисенко Б.М., доктор медичних наук, старший науковий співробітник наукового відділу малоіінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС.
- Литвак О.О., доктор медичних наук, провідний науковий співробітник наукового відділу малоіінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС.
- Петрук А.О., молодший науковий співробітник наукового відділу малоіінвазивної хірургії ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС.
Мета:
Надання слухачам сучасних знань та практичних навичок з діагностики та лікування гіперпластичних і фіброїдних змін матки. Опанування мініінвазивних технологій, методик гістероскопії та хірургічної асистенції.
Програма включає:
- лекції з етіології, патогенезу та сучасних методик діагностики;
- семінари та практикуми з гістероскопії та гістерорезектоскопії;
- опрацювання клінічних кейсів;
- моделювання професійних завдань;
- підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
- визначення показів та умов для гістерорезектоскопії;
- вибір органозберігаючих операцій;
- оцінка результатів обстежень;
- виконання діагностичної гістероскопії та асистенція при операціях.
Контактна особа: (044) 254-68-63 Тетяна Бордюжан,
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Фахова (тематична) школа «Актуальні питання діагностики та лікування в педіатричній практиці та неонатології»
Дата проведення: 8-9 вересня 2025р., 2 дні
Тривалість : 12 академічних годи (9 астрономічних)
Кількість балів БПР : 20
Форма навчання: очна/ дистанційна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: лікарі за спеціальностями – педіатрія, загальна практика – сімейна медицина, дитяча алергологія, дитяча гастроентерологія, дитяча отоларингологія, дитяча пульмонологія, неонатологія, дитяча кардіоревматологія, дитяча ендокринологія, дитяча неврологія, дитяча хірургія, дитяча ортопедія та травматологія.
Мета:
Набуття і вдосконалення знань з діагностики та лікування поширених інфекційних захворювань у дітей, зокрема внутрішньоутробних інфекцій, клінічного ведення позалікарняних та неонатальних пневмоній, стратегій призначення антибактеріальної терапії, відповідно до сучасних медико-технологічних документів.
Програма включає:
- діагностику інфекційних захворювань у дітей;
- пневмонії у дітей;
- інфекційні екзантеми;
- інфекції плода і новонародженого;
- підсумкове тестування.
Контактна особа: Тетяна Бордюжан (044) 254-68-63
Програми проведення заходу (тренінг з оволодіння практичними навичками «Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»)
Тренінг з оволодіння практичними навичками
«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»
Дата проведення: 25–27 листопада 2025р.,
Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі лікарські спеціальності
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:
– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
– принципи надання невідкладної медичної допомоги;
– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
– ознаки і тривалість різних видів смерті;
– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
-правила асептики при виконанні маніпуляцій;
– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
– визначати частоту дихання;
– визначати наявність периферичного пульсу;
– визначити капілярний пульс;
– користуватись м’якими ношами;
– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
– проводити сортування і маркування постраждалих;
– визначати стан клінічної та біологічної смерті;
– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
– проводити дефібриляцію АЗД;
– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Тренінг з оволодіння практичними навичками
«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»
Дата проведення: 18–20 листопада 2025р.
Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі спеціальності фахівців у сфері охорони здоров’я
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:
– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
– принципи надання невідкладної медичної допомоги;
– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
– ознаки і тривалість різних видів смерті;
– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
-правила асептики при виконанні маніпуляцій;
– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
– визначати частоту дихання;
– визначати наявність периферичного пульсу;
– визначити капілярний пульс;
– користуватись м’якими ношами;
– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
– проводити сортування і маркування постраждалих;
– визначати стан клінічної та біологічної смерті;
– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
– проводити дефібриляцію АЗД;
– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Тренінг з оволодіння практичними навичками
«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»
Дата проведення: 11–13 листопада 2025р.,
Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі лікарські спеціальності
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:
– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
– принципи надання невідкладної медичної допомоги;
– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
– ознаки і тривалість різних видів смерті;
– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
-правила асептики при виконанні маніпуляцій;
– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
– визначати частоту дихання;
– визначати наявність периферичного пульсу;
– визначити капілярний пульс;
– користуватись м’якими ношами;
– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
– проводити сортування і маркування постраждалих;
– визначати стан клінічної та біологічної смерті;
– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
– проводити дефібриляцію АЗД;
– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Тренінг з оволодіння практичними навичками
«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»
Дата проведення: 04–06 листопада 2025р.
Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі спеціальності фахівців у сфері охорони здоров’я
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:
– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
– принципи надання невідкладної медичної допомоги;
– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
– ознаки і тривалість різних видів смерті;
– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
-правила асептики при виконанні маніпуляцій;
– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
– визначати частоту дихання;
– визначати наявність периферичного пульсу;
– визначити капілярний пульс;
– користуватись м’якими ношами;
– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
– проводити сортування і маркування постраждалих;
– визначати стан клінічної та біологічної смерті;
– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
– проводити дефібриляцію АЗД;
– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Тренінг з оволодіння практичними навичками
«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»
Дата проведення: 28-30 жовтня 2025р.
Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі спеціальності фахівців у сфері охорони здоров’я
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
- Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
- Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
- Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
- Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
- Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
- Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
- Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
- Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
- Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
- За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:
– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
– принципи надання невідкладної медичної допомоги;
– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
– ознаки і тривалість різних видів смерті;
– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
-правила асептики при виконанні маніпуляцій;
– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
– визначати частоту дихання;
– визначати наявність периферичного пульсу;
– визначити капілярний пульс;
– користуватись м’якими ношами;
– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
– проводити сортування і маркування постраждалих;
– визначати стан клінічної та біологічної смерті;
– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
– проводити дефібриляцію АЗД;
– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Тренінг з оволодіння практичними навичками
«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»
Дата проведення: 21-23 жовтня 2025 р.,
Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі лікарські спеціальності
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:
– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
– принципи надання невідкладної медичної допомоги;
– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
– ознаки і тривалість різних видів смерті;
– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
-правила асептики при виконанні маніпуляцій;
– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
– визначати частоту дихання;
– визначати наявність периферичного пульсу;
– визначити капілярний пульс;
– користуватись м’якими ношами;
– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
– проводити сортування і маркування постраждалих;
– визначати стан клінічної та біологічної смерті;
– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
– проводити дефібриляцію АЗД;
– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Тренінг з оволодіння практичними навичками
«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»
Дата проведення: 07-09 жовтня 2025р.
Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі спеціальності
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
- Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
- Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
- Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
- Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
- Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
- Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
- Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
- Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
- Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
- За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:
– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
– принципи надання невідкладної медичної допомоги;
– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
– ознаки і тривалість різних видів смерті;
– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
-правила асептики при виконанні маніпуляцій;
– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
– визначати частоту дихання;
– визначати наявність периферичного пульсу;
– визначити капілярний пульс;
– користуватись м’якими ношами;
– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
– проводити сортування і маркування постраждалих;
– визначати стан клінічної та біологічної смерті;
– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
– проводити дефібриляцію АЗД;
– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Тренінг з оволодіння практичними навичками
«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»
Дата проведення: 23-25 вересня 2025р.,
Тривалість : 3 дні (18 академічних годин /13,5 астрономічних годин)
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі лікарські спеціальності
Мова навчання: українська
Автори програми та викладачі:
Макаревич Андрій Євгенович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Колесник Андрій Володимирович- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Костюк Олена Костянтинівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД; Кулінченко Олена Олександрівна- викладач/тренер, лікар з МНС СШМД
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
- Лекція: Організація надання медичної допомоги постраждалим при масових ураженнях. Медичне сортування. Особливості надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.
- Лекція: Невідкладні стани в екстремальних ситуаціях. Гострі серцево-судинні порушення. Травматичні пошкодження. Термічні ураження. Серцево-легенева реанімація.
- Практичні заняття: Гостра дихальна недостатність. Причини і клініка, невідкладна допомога. Відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою технічних засобів.
- Практичні заняття: Гострі серцево-судинні порушення. Основні причини виникнення та види гострої серцево-судинної недостатності. Клініка та невідкладна допомога
- Практичні заняття: Серцево-легенева реанімація. Етапи реанімаційної допомоги (АВСDEF) та методи реанімації
- Практичні заняття: Травматичні пошкодження. Рани і кровотечі. Зупинка кровотечі. Методи іммобілізації уражених кінцівок, шиї та хребта. Краш-синдром. Невідкладна допомога.
- Практичні заняття: Термічні ураження. Невідкладна медична допомога при опіках, перегріваннях, відмороженнях та гіпотермії.
- Практичні заняття: Невідкладна медичнадопомога при гострих отруєннях, коматозних станах, ураженні електричним струмом, утопленні, анафілактичному шоці.
- Підсумкове тестування та перевірку практичних навичок.
Компетентності, які набувають слухачі:
- За результатами навчання слухачі набувають/удосконалюють наступні знання, навички, вміння:
– алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
– правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
– принципи надання невідкладної медичної допомоги;
– правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
– принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
– види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
– принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
– принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
– поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
– ознаки і тривалість різних видів смерті;
– теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
-правила асептики при виконанні маніпуляцій;
– теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
– тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
– забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
– перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
– підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
– провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
– надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
– визначати частоту дихання;
– визначати наявність периферичного пульсу;
– визначити капілярний пульс;
– користуватись м’якими ношами;
– користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
– надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
– проводити сортування і маркування постраждалих;
– визначати стан клінічної та біологічної смерті;
– визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
– використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
– поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
– проводити дефібриляцію АЗД;
– проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
– проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
Контактна особа: (044) 254-68-54 Наталія Кацан
методист ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Тренінг з оволодіння практичними навичками
«Невідкладна медична допомога в екстрених ситуаціях»
Дата проведення: 09-11 вересня 2025р., 3 дні
Тривалість : 18 академічних годин /13,5 астрономічних годин
Кількість балів БПР : 36
Форма навчання: очна
Організатор заходу: ДНУ «ЦІТОЗ» ДУС, ЦПК «Інститут післядипломної освіти»
Цільова аудиторія: усі спеціальності
Мета:
Удосконалення теоретичної підготовки та опанування/удосконалення практичних навичок з надання невідкладної медичної допомоги при станах, що загрожують життю і здоров’ю людини, нещасних випадках та в разі клінічної смерті; демонстрація практичних навичок з відновлення або підтримання життєво важливих функцій організму пацієнтів (потерпілих) та попередження розвитку небезпечних для життя ускладнень.
Програма включає:
- -алгоритм медичного сортування та порядок надання допомоги у випадку великої кількості постраждалих;
- – правила поведінки та дотримання заходів безпеки при катастрофах
- – принципи надання невідкладної медичної допомоги;
- – правила транспортування хворих (потерпілих) на догоспітальному етапі та у самому лікувальному закладі;
- – принципи надання невідкладної допомоги при підозрі на травму хребта;
- – види обструкції дихальних шляхів, принципи надання невідкладної допомоги дорослим і дітям;
- – принципи огляду постраждалого на догоспітальному етапі;
- – принципи надання невідкладної допомоги при судомному нападі;
- -поняття про клінічну, біологічну соціальну смерті;
- – ознаки і тривалість різних видів смерті;
- -теоретичні основи серцево-легеневої реанімації, послідовність дій на місці пригоди;
- -правила асептики при виконанні маніпуляцій;
- -теоретичні основи взаємодії з оточуючими на місці пригоди;
- -тривалість СЛР та випадки зупинки СЛР і передачі пацієнта професійним реаніматологам.
- – забезпечувати прохідність дихальних шляхів;
- – перевести постраждалого в стабільне бічне положення;
- – підготувати і накласти шийний комірець типу Laerdal;
- – провести прийом Хеймліха і/або постукування по міжлопатковій ділянці;
- – надавати невідкладну допомогу немовлятам при повній обструкції дихальних шляхів стороннім тілом;
- – визначати частоту дихання;
- – визначати наявність периферичного пульсу;
- – визначити капілярний пульс;
- – користуватись м’якими ношами;
- – користуватись довгою дошкою (спинальним щитом);
- – надавати невідкладну допомогу при судомному нападі;
- – проводити сортування і маркування постраждалих;
- – визначати стан клінічної та біологічної смерті;
- – визначати місце накладання рук для непрямого масажу серця;
- -використовувати методику непрямого масажу серця (НМС);
- – поводитись з автоматичним зовнішнім дефібрилятором (АЗД);
- – проводити дефібриляцію АЗД;
- – проводити зупинку кровотечі методом тугої тампонади;
- – проводити зупинку кровотечі кровозупинним турнікетом.
- підсумкове тестування.
Контактна особа: Наталія Кацан (044) 254-68-54








